Ugyan még nem jutott ki minden Mi-24-es a nagyjavításra az előirányzott 12-ből, ennek ellenére már nagyjából lehet tudni, hogy melyek is lesznek a szerencsés harcias szitakötők, amik újból hazánk egén tündökölhetnek.
A 720-es és a 711-es Mi-24V, a 335-ös és 336-os Mi-24P társával együtt már nagyjavításra elszállításra került. Ugyancsak elment az eddig nem nagyjavított maradék 4 db Mi-24P is. (Lásd itt.)
Így már csak 4 db Mi-24V maradt, ami - nagy valószínűség szerint - szóba jöhet:
- K220713 (utolsó repülés: 2008. 11. 20., azaz kb. 10 éve nem repül már)
- K220717 (utolsó repülés: 2001. 11. 13., azaz több mint 16 éve nem repült már)
- K220718 (utolsó repülés: 2008. 10. 29., azaz kb. 10 éve nem repül már)
- K220719 (utolsó repülés: 2010. 03. 17., azaz több, mint 7 éve nem repült már)
A K220714 és K220716 (azaz festett gépmadaraink) a szolnoki értéktárba kerültek be 2016-ban, így ezek elvileg már örökre a földön maradnak. A K220712 pedig elviekben marad ugyanúgy a földön a kiállított Mi-8T-vel együtt a szolnoki bázis tornya előtt.
A K220715 sajnos (elsőként a Mi-24V-k közül) 2001. 04. 12-én történt repesemény miatt örökre a földön maradt.
Utolsó repülés dátuma:
K220711: 2005. 06. 14. - több, mint 12 éve rostokolt a földön
K220720: 2009. 10. 05. - több, mint 8 éve földön
Képmellékletek (2014. 06. 24. és korábbi emlékképek alapján):
Sokak szeretett "bocija", azaz K220714:
A Boci 2009. augusztusában:
K220716 - 2014. 06. 24.:
Csőrike II. 2011. 09. 28-án: (kb két hónappal később megtörtént az utolsó repülése is)
További emlékképek (2014. 06. 24.)
K220719:
719-es aktívan:
711-es aktívan (2006. júliusa):
Egyes képeken a háttérben kivehető a 718-as is, mely talán ugyanúgy a szerencsések között lesz. Itt még aktívan 2006 júliusában:
K220717:
-------------------------------
Adatok forrása: Brandt Gyula: Magyar felségjelű Mi–24 harci helikopterek
Megjegyzések
Megjegyzés küldése